liteomamanda.blogg.se

2015-10-30
20:12:19

Hemma nu

Hejsan hejsan hejsan hejsan!
Jag kände för fyra hejsan idag, haha.
Men nu (eller egentligen för några timmar sen) är vi hemma och är såå trötta! I alla fall jag är det.

Men i onsdags kom vi till pappa ungefär kl 3 på eftermiddagen, och då åkte vi och käkade pizza. Jag och min syster delade på en capricciosa och pappa tog nån pizza som jag inte riktigt vet vad den hette. Men det var gott!
Sen gick vi till Ica och handlade lite och åkte sen hem till pappa.
Han är precis nyinflyttad i den lägenheten och den var verkligen fin, mysig och så!
Resten av den kvällen ägnade vi åt att bara mysa, dricka te och lyssna på musik (gamla rockband ofc).

Nästa dag (torsdag, igår) vaknade vi sent och gjorde oss iordning för att åka till Töcksfors shoppingcenter, som ligger nån mil utanför Årjäng där pappa bor. Vi var där ganska länge och åt middag på en restaurang, jag och Anna tog panerad fisk med potatis och remouladsås och pappa ville ha fläskfilé med grillpotatis. Men tydligen saknades det något för han bad om extra lingonsylt till och när han fick den blev han extra glad (han har lingonsylt till allt, haha)!
Men sen gick vi vidare i några olika butiker och jag och Anna hittade ett varsitt plagg på Bik Bok och Cubus, jag en rutig skjorta som jag har tjatat om nu på det sista, och Anna en röd klänning som var jättefin. Sen fick vi ett varsitt smycke på Ur & Penn av pappa också, jag fick ett par örhängen som var jääättefina och Anna fick ett armband. Sen gick vi in på ÖoB och köpte choklad till mamma som en liten present. Pappa fastnade av nån anledning vid kuddarna sen och han skulle verkligen ha den där tredje kudden som han hade sett någonstans.
Det var "bara" det vi köpte och jag blev jättenöjd med det! Jag har inte tagit några bilder på skjortan eller örhängena men det kanske jag kan göra imorgon så ni får se!

Idag vaknade vi betydligt tidigare, typ halv åtta, för bussen gick från Årjängs busstation 10:30. Vi åt frukost, gjorde oss iordning och packade ner det sista vi skulle ha med oss hem. Tiden går väldigt fort på morgonen, ena sekunden var den åtta och sedan helt plötsligt tio! Bussen kom lite senare än tänkt så vi hann verkligen säga hejdå i alla fall, det var lite tråkigt att sätta sig på bussen och åka därifrån men whatever, det är som det är!
Så vi satte oss för att resa en tre timmars lång resa från Årjäng till Örebro. Tur att man har musik säger jag bara, det blir ganska tråkigt i längden.
Och nu kommer en rolig grej: precis när vi hade klivit av den ena bussen kom den andra, som vi skulle med hem till Lindesberg! Vi försökte komma förbi alla människor som stod på trottoaren och trängdes, men dom ville inte flytta på sig så vi blev jättestressade! Som tur och väl var hade nån som skulle på bussen till Lindesberg lite struggle med kortet eller nåt, så vi hann precis! Annars hade vi fått vänta 50 minuter till på nästa och när man är kissnödig, trött och hungrig är inte det så kul. Så vi kom hem ungefär en timme tidigare än vad vi skulle gjort, och då åkte jag, mamma och Anna in till stan och åt mat. Det var väldigt gott för vi hade inte ätit någonting på åtta timmar.
De här tre dagarna har varit väldigt bra, bättre än vad det låter; jag kan ju inte skriva allt för då skulle det fylla upp typ tio sidor.

I woke up like dis, hehe.
Hahah, tappade precis min telefon i golvet med skärmen neråt och jag tänkte att nu har den väl fått en spricka. But no, my phone is immortal. Jag har seriöst tappat den 100 gånger med skärmen neråt, på asfalt och allt, men den har inte fått en enda spricka.

Men hörni, det är ju Halloween imorgon! Jag tänker göra en sminkning, det blir en katt. Ska bli kul att se hur det går! Vi i vår familj har inte Halloween som en så stor högtid, men det är ju alltid kul att spöka ut sig eller, you know what I mean.
Om ni vill se en riktig katt imorgon ska ni kika in här!